24 Mayıs 2012

Katmer Gözleme


Malzemeler:

Hamuru:
10 su bardağı un (10 cup)
4 su bardağı ılık su (4 cup)
2 ½ yemek kaşığı tuz (2 ½ tbsp)
1 paket instant maya :))

İçine Sürmek İçin:
500 gr donabilir margarin veya tereyağ

Üzerine Sürmek İçin:
1 su bardağı oda sıcaklığında süt (1 cup)

Un, su ve tuzu karıştırarak bir hamur elde ediyoruz. Elde ettiğimiz hamurun üzerini strech filmle kapatıp, mutfak havlusuna sararak ılık bir ortamda yaklaşık 1 saat kadar mayalanmasını bekliyoruz.

Mayası gelen hamurumuzu unladığımız tezgahın üzerine alıp rulo yaptıktan sonra 18 eşit parçaya kesiyoruz. Bezeleri yuvarladıktan sonra temiz bir bezin üzerine koyuyoruz. Üzerlerine tekrar temiz bir bez örtüyoruz ki kurumasınlar.

Her bir bezeyi hafif unlayarak açabildiğimiz kadar açıyoruz. Açtığımız yufkanın üzerine fırça yardımıyla kuru yer kalmayacak şekilde eritilmiş margarin veya tereyağ sürüyoruz.


Yağladığımız yufkanın bir ucunu içe doğru katlıyoruz.



Sonra diğer ucunu da katladığımız ucun üzerine doğru kapatıyoruz.



Şerit haline getirdiğimiz yufkamızın üzerine tekrar eritilmiş margarinden sürüyoruz.




Kuru yer kalmayacak şekilde yağladığımız yufkamızın kenarlarını içe doğru katlıyoruz.


Diğer ucunu da katlayarak kare hale getiriyoruz. :)))


Tüm bezelerimizi bu hale getirdikten sonra yağı donuncaya kadar yaklaşık 1 saat buzdolabında bekletiyoruz. Buzdolabından çıkarttığımız katlı yufkalarımızı oklava veya merdane yardımı ile çok az inceltiyoruz.


İncelttiğimiz gözlemelerimizi ister yanmaz tavada ister bizim yaptığımız gibi dumansız ızgarada pişiriyoruz.


Pişen gözlemelerimizin üzerine henüz sıcakken fırça yardımıyla süt sürüyoruz ki yumuşacık olsunlar.


Gözlemelerimiz servise hazır.

*** Aslında dün yapacaktık ama dün başka telaşlar peşindeydik. Sevgili Nuray kelimenin tam anlamıyla bu işin uzmanı. Ben de Nuray'dan öğrendim katmer gözleme yapmayı. Mutfağa girip el birliği ile bu nefis gözlemeleri yaptık. Arzuya göre içerisine yağ sürdükten sonra ceviz, peynir, patates, kıyma veya ıspanakla lezzetlendirip arzu ettiğiniz tadda gözlemeler yapabilirsiniz. Deneyeceklere şimdiden afiyetler olsun diyoruz.:)))

Yufka Nasıl Açılır:

Öncelikle beze haline getirdiğimiz hamurumuzun üzerine bol miktarda un koyduktan sonra merdane yardımı ile yuvarlak servis tabağı büyüklüğünde açıyoruz. Daha sonra oklavamızı unladığımız yufkamızın üzerine 45 derecelik açı ile koyuyoruz.




Yufkamızı en uçtan itibaren 45 derecelik açı ile duran oklavamıza sarıyoruz.




Yufkamızı oklavaya yeterince sardıktan sonra oklavanın açısını düzeltip, elimizle hafif bastırarak 1-2-3 kez rulo yapıp yavaşça açıyoruz. İşlemi sürekli tekrar ederek hem istediğimiz ebatta hem de yuvarlak yufka açabiliyoruz. Yufkayı oklavaya sarmadan önce her defasında unlamayı unutmayınız. Bol unlu olmasından endişe etmeyiniz en sonunda tam ortasından oklavaya sararak elinizle hafif çırptığınızda undan eser kalmıyor.:))))))



Ben yuvarlak yufka açmayı 30 yaşımdan sonra bu metodla öğrendim. :))) Öğrenmenin yaşı yoktur diye boşa dememiş atalarımız.:))) Bu anlatımın sizlerede yardımcı olmasını umud ediyorum. :))))







7 yorum:

Adsız dedi ki...

Zühal Hanım 30 yaşından sonra öğrenmiş olmanıza rağmen az zamanda uzun mesafeler katetmişsiniz. Maaşallah elinizden gelmeyen yok. Bütün bunlşarı yapıp yememek mümkün değil. Formunuzu nasıl koruyorsunuz? Programlarınızın yoğunluğu arasında nasıl vakit buluyorsunuz? Çok mu erken kalkıyorsunuz? Duygu

Adsız dedi ki...

Bu arada Nuray Hanıma da ayrıca çok teşekkür ediyoruz bu güzel tarif için. Duygu.

Adsız dedi ki...

zuhal hanım hafta sonunda ablam tarifinizi yapmış ve bende dayanamayıp yedim diyet yalan oldu...
birsen

Adsız dedi ki...

hayır ablamla bir olup diyetimi sabote ettiğinizi düşünmeye başlayacağım...
birsen

Arz dedi ki...

Hiç bir ard niyetim yok:))) Yıllardır yumuşacık katmer gözlemenin nasıl yapıldığını merak ederdim. Sevgili Nuray sayesinde tüm hilelerini öğrenmişken neden takipçilerimizden bunu esirgeyelim onlar da keyifli gözlemeler yapsınlar diye düşündüm. :)))

Adsız dedi ki...

Ben de katmer gözleme hastasıyım. Ama sayenizde ustası oldum. Annemin gününe bile yaptım ve herkesten tam not aldım. Ellerinize ve yüreğinize sağlık. Nuray Hanıma da ayrıca teşekkürlerimi iletirseniz sevinirim. Deniz.

Arz dedi ki...

Mesajlarınız en az benim kadar Nuray Hanımıda memnun ediyor verdiğiniz destek için çok teşekkürler.;)))