3 Mayıs 2012

Ispanaklı Kek



Malzemeler:
3 Yumurta
1 1/4 su bardağı şeker (1 1/4 cup)
100 ml sıvıyağ
100 ml kefir veya buttermilk
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1/4 su bardağı robottan çekilmiş taze ıspanak (1/4 cup)
1,5 su bardağı un (1 1/2 cup)
2 yemek kaşığı toz antep fıstığı (şart değil)

Körpe ıspanakların sadece yapraklarını yıkayıp kuruladıktan sonra robotta iyice çekiyoruz. Sırası geldiğinde kullanmak üzere kenarda bekletiyoruz. Robottan çektiğimiz ıspanaklarımız 1/4 su bardağı (1/4 cup) gelmeli.

Yumurtayı ve şekeri iyice çırpıyoruz. Karışıma sıvıyağ, kefir, vanilya ve kabartma tozu eklenip iyice karıştırılır. Sırasıyla ıspanak püresi, antep fıstığı ve un eklenen kek hamurumuz iyice karıştırıldıktan sonra yağlanıp unlanmış kek kalıbına dökülerek önceden 180 derecede çok iyi ısıtılmış fırında 40-45 dakika kadar pişiriyoruz.

***Antep fıstığı şart değil ama ıspanakla yeşil renk verdiğimiz kekimizi aromasıyla zenginleştiriyor. :)))
***Tarif şu anda çok ciddi bir diyette olup bana yine serzenişlerde bulunacak olan kardeşim Birsen'e ait. :)))))



6 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederim canım yine döktürmüşsün ellerine sağlık...
Senin yaptıkların bizimkilerin yaptıklarının yanında çok hafif kalıyor bizimkiler bana yaptırıp gözümün içine baka baka oturup yiyorlar.
birsen

Arz dedi ki...

Diyetine odaklan:)))) Tarifin için teşekkürler herkes keyifle yiyor umud ederim takipçilerimiz de bizimle aynı keyfi alır.

Adsız dedi ki...

ZUHAL HANIM ISPANAKLI KEK Mİ HİÇ DUYMAMIŞTIM TADININ GÜZEL OLDUĞUNA EMİNMİSİNİZ BEN ŞİMDİYE KADAR ISPANAK İLE KEK'İ AYNI CÜMLEDE BİLE KULLANMADIM
NEVBAHAR

Arz dedi ki...

Tarifi yemek yemek dışında mutfakla hiç bir alakası olmayan ekip üyelerinden birisinin isteği üzerine paylaştım. Abartmıyorum Blog başladığından beri bu tarifi bekliyor :))))Selam ve sevgilerimizle:)))

Adsız dedi ki...

Bende ıspanaklı kek tarifi arıyordum harika görünüyor
Ellerine sağlık.
gülay temizhan

Arz dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum. Selam ve sevgilerimle:)))