6 Mart 2012

Kahverengi Şekerli Waffle



Malzemeler:

2 yumurta
115 gr margarin veya tereyağ
2 tatlı kaşığı kabartma tozu (2 tsp)
1 tatlı kaşığı karbonat (1 tsp)
1 çay kaşığı tuz (1/4 tsp)
1 3/4 su bardağı kefir veya buttermilk (440 ml veya 1 3/4 cup)
1 3/4 su bardağı un (1 3/4 cup veya 280 gr)
1 tatlı kaşığı tarçın (1 tsp)
1 çay kaşığı toz muskat (1/4 tsp nutmeg)
2 yemek kaşığı kahverengi şeker (2 tbsp)
1 yemek kaşığı beyaz şeker (1 tbsp)

Yumurta, eritilip ılımış tereyağ, kefir (veya buttermilk) mikser yardımı ile çırpılır. Diğer malzemenin hepsi karıştırılıp elendikten sonra yumurtalı karışıma eklenip çırpılır.

Önceden ısıtılmış waffle makinası yağlanıp 1/3 su bardağı kadar hamurdan eklenip, yaklaşık 5 dakika kadar pişmesi beklenir. Makinadan buhar çıkmadığı zaman waffleınız pişmiş demektir.

Üzerine 200 gr kadar dondurulmuş meyveyi (yaban mersini, ahududu vb) 2 yemek kaşığı (2 tbsp) şekerle 2-3 dk kadar karamelize ederek kullandık.

Takipçilerimizden Fikriye Hanım Waffle makinasını yağlamak için temiz bir spray sıkma özelliği olan şişeye sıvı yağ doldurup makinayı bu şekilde yağladığını bizlerle paylaşmıştı. Evinizde yağlama sprayi yoksa bu yöntemide pekala uygulayabilirsiniz. Son derece pratik görünüyor. Afiyetler olsun.

*** Biliyorum bu sitede yayınladığımız 3.Waffle tarifi ama evde yükselen waffle krizini giderebilmek amacı ile ekibimin isteği üzerine waffle yaptım. Daha önce sizlerle paylaşmadığım bir tarif yaparak sizlerlede paylaşmak istedim. Tahmin edeceğiniz üzere ekibim durumdan son derece memnun kaldı. :))))

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Zühal Hanım Waffle tarifleriniz kaç tane olursa olsun beni mutlu etmeye devam ediyorlar. O gün müthiş bir sürprizi birlikte kotarmıştık. Sizin de o sevinci görmenizi isterdim. Benden hiç beklemediği bir şeydi. Daha önce pancake denemelerim olmuştu ama waffle hiç yapmamıştım. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar. Yağ fikrimi desteklemenizle çok yüce gönüllü olduğunuzu bir kere daha göstermiş oldunuz. Teşekür ediyorum. Sevigiyle kalın. Fikriye

Arz dedi ki...

Estağfurullah yüce gönüllülük değil. Son derece pratik olduğunu düşündüğüm için diğer insanların da istifade etmeleri amacıyla yazdım. Fikir sahibi de sizsiniz bunu bu şekilde paylaşmak daha ahlaklı geldiğinden, fikir ve/veya emeğe olan saygımızdan. Bu tarif diğer ikisinden çok daha lezzetli oldu denemenizi öneririm. Selam ve sevgilerimizle.:)))