22 Şubat 2012

Kök Rezeneli Levrek



Malzemeler:

4 adet Levrek
2 adet büyük boy kök rezene
2 büyük baş soğan
2 diş sarımsak
60 gr tereyağ
4 yemek kaşığı zeytinyağ (4 tbsp)

Kök rezeneler iyice yıkanıp taban kısmındaki kahverengi bölüm kesilerek alındıktan sonra dikey olarak ikiye kesilen rezeneler olabildiğince ince tel tel doğranır. Kuru soğanlar da aynı şekilde tel tel doğranıp sarımsaklar rendelenir.

Tencereye konulan tereyağ ve zeytinyağ kızdırılınca kök rezeneler, soğan ve sarımsak eklenir. Sebzeleri ezmeden karıştırılarak yaklaşık 30 dakika kadar kavrulur. İçerisine tuz, karabiber ve 1 tatlı kaşığı şeker (1 tsp) eklenip ateşten alınır.

Levrekler yıkanıp içleri havlu peçete yardımı ile kurulanır. Levreklerin içerisine hazırlanan harçtan 1-2 yemek kaşığı kadar konularak doldurulur. Kalan harç çukur fırına dayanıklı bir tepsiye konulur. Harcın üzerine doldurduğumuz levrekler yerleştirilir. Levreklerin üzerine fırçayla zeytinyağ sürülüp tuz, taze çekilmiş karabiber ekilir. Şayet var ise üzerlerine 1 er dal keklikotu/yabani mercanköşk (oregano) konulur. İnce dilimlenmiş limonda koyabiliriz o durumda limonun çekirdeğini çıkartmayı unutmayın yoksa balığınıza acı bir tad verir.

Levreklerin üzerini gevşekçe alüminyum folyo ile kapatıp 190 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika pişirildikten sonra üzerinde ki folyo çıkartılıp 5 dakika daha fırınlanır. Fileto levrek kullanıyorsak 15 dakikalık pişirme süresi yeterli olacaktır.

Balıklarımızı rezeneli harçla birlikte ikram ediyoruz. Size önerim rezene miktarını reçetede verilenden daha fazla tutmanız. Gerçekten çok lezzetli olan bu karışımı tek başına dahi tüketmekten büyük keyif alacaksınız.

Kök Rezene:


Bir akdeniz sebzesi olan Kök Rezene maalesef ülkemizde hakettiği yerde değildir. Hem son derece yararlı bir okadar da lezzetli olan bu sebzeyi mutlaka denemenizi öneririm.

Sodyum ve potasyum açısından zengindir. Hazmı kolaylaştırdığı, anne sütünü arttırdığı, iştah açtığı, sinirleri yatıştırdığı bilinmektedir.



4 yorum:

Adsız dedi ki...

Zühal Hanım bu özel tarif için çok teşekkür ediyorum. Maalesef kök rezene bizim mutfağımızda fazla kullanılmıyor. Ama son günlerde internet sitelerinde yeni yeni tanıtılmaya başlandı.Bende nasıl kullanabileceğimiz hususunda araştırma yaparken blogunuza rastladım. Ellerinize sağlık. Latife

Arz dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum. Denemenizi öneriyorum gerçekten çok lezzetli bir sebze.

Adsız dedi ki...

Kök Rezeneli Levrek için söylenecek öyle çok söz var ki..öncelikle dün aradım hiç bir yerde kök rezene bulamadım. Artık tohumunu alıp yetiştirmeyi düşünüyorum. Faydalarını ve lezzetini o kadar çok duydum ama bir türlü yapmak kısmet olmadı. Ellerinize sağlık. İnşallah en kısa zamanda denemek kısmet olur. Reyhan

Arz dedi ki...

Türkiye'de Migrosta bulmuştum. Yabani arapsaçı adıyla da satılıyor. Bir de orada deneyin şansınızı derim. Desteğiniz için çok teşekkürler.